از وقتی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانهای متکی بر عکس آغاز شد , پرسشهای مختلفی در مورد ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعداز آنکه عکاسانی دارای اسم و رسم و حرفهای هم با کارکردهایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این راه , پرسشهایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناختهشده که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در زمینهی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . بهدنبال , ابتدا پرسشهایی را بازدید می کنید که به طور مشترک برای این عکاسان پیامبر شده و بعد از آن , پاسخهای عکاسان را دراین بخش و بخشهای پیشین , سوای ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش نخستین و دوم و سوم ) قابل ذکر است پرسشها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان نبی شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازهی هنگامی فوق است . عکاسی
بادکنک آرایی
پرسشها :
۱ . شاید حیث شمارا در خصوص اینستاگرام تحت عنوان رسانهای برای به اشتراکگذاری عکس بدانیم؟
۲ . از نگرش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا میکند؟
۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک میگذارید؟
۴ . درخصوص اشخاصی که آوازه و همچنین روش خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می نمایند چه نظری دارید؟
عکاسی بارداری
پیتر فانچ
اکانت کاربری : peterfunch
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۹/۴ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . دیدن این که اینستاگرام چطور مصرف تصویر مارا به کلی دگرگون کرده , شگفت انگیز است . چه بسا میتوان این سؤال را مطرح کرد که آیا به درجهی اشباع چهره یی رسیدهایم یا این که نه؟ اینجانب که اینطور تامل نمی کنم . اینستاگرام صرفا یک کدام از چند رسانهی به اشتراکگذاری عکس است . این رسانهها صفا و آسانی خویش را از دست دادهاند و امروزه مملواز تبلیغات شدهاند . براین اساس فکرمیکنم که آن روزهای طلایی اینستاگرام رو به پایان است , البته احتمالا این مورد در آتی تغییرو تحول نماید .
۲ . این رسانه فاصلهی در بین عکاس آماتور و حرفهای را از در بین برده است . امروزه تمامی عکاس میباشند و از عکاسی به کار گیری مینمایند , پس حقیقتا اینکه خودتان را عکاس بنامید اهمیتی ندارد . آنچه دیدنی اعتنا است , چگونگی استعمال شما از عکاسی است ; داستانی که تعریف می کنید , اندیشههایی که مبنی بر آن ها از عکاسی استعمال می کنید یا این که مفاهیم بنیادین آثارتان . ولی با اینحال آیا اینها می باشند که عکاسی معاصر را تشکیل میدهند؟
۳ . درباره ی اینستاگرام خیلی سختگیر نیستم ; یعنی چیزهایی که پست میکنم , تمامی چیز اعم از خبررسانی , تصاویر دیرین و تصاویری که پیدا می کنم را دربرگیرنده میگردد . تا حد متعددی اینستاگرام برای اینجانب یک رسانهیِ دیگر است . احتمال دارد در شرایطیکه بیشتر بر کار در صفحهی اینستاگرامم متمرکز بودم , دنبالکنندگان بیشتری نیز داشتم و آن موقع از اینستاگرام گوناگون به کار گیری می کردم .
۴ . آیا آوازه لزوماً باعث تاثیرگذاری میشود؟ خیر واقعاً . کانالها و شیوه های متفاوتی برای یک تصویر موجود هست تا زنده بماند , به اشتراک نهاده شود و مجدد ایجاد شود ; بدین ترتیب اعتقاد و باور اینکه تصاویر صرفا در یک رسانه لایکهای متعددی اخذ می نمایند , در واقع یک نگرش کوتهنظرانه در مورد رابطه چهره یی است . البته مطمئن هستم برای افرادی که فقط از اینستاگرام تحت عنوان رسانه به کارگیری می نمایند , میتواند از لحاظ اقتصادی , مدلی استوار باشد . برای خودش اقتصاد کلانی است…
ریچارد سندلر
اکانت کاربری : ohstop۱۹۴۶
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . می پندارم که اینستاگرام به دلیل آسانی , یک رسانهی خوب برای به اشتراک گذاشتن عکس است . انتقادی نیز که به اینستاگرام دارم این است که کاش این قابلیت را داشت که بتوان با چرخاندن موبایل به طور افقی , تصویر را نیز به طور تمام ورقه و افقی روئت کرد .
:: برچسبها:
عکاسی,راهنمای عکاسی,آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0