از طرف دیگر , در شرایطی که فشردهسازی فراوان را گزینش نمایید , چهره ای کیفیت بالا تحت و در مقدار کوچکتر به دست خواهید آورد . یک پوشه JPEG با آن که برخی از جزئیات عکس شمارا حذف میکند , گشوده نیز به صورت میانگین میتواند تا 16 میلیون رنگ را در خویش جا دهد که برای تصاویر معمولی خوب است .
نکات قوت فرمت فولدر JPEG :
• نسبتاً سازگار با هر نوع دستگاه امروزی دیجیتال , به این ترتیب میتوانید با خاطر راحت آن را نسبتاً هر جایی ببینید از لپتاپ گرفته تا تلفن همراه همراهتان .
• پیکربندی درون دوربین پردازش میشوند , بدین ترتیب میتوانید بلافاصله از عکس به کار گیری نمایید . عکاسی کودک
• قابلیت و امکان به کار گیری از از فیلترهای عکس در درون دوربین موجود هست , براین اساس میتوانید روی عکس خویش افکتهای متفاوتی به عمل ببرید .
• میزان فولدر نسبتا کم است , براین اساس میتوانید روی کارت یاد خویش تصاویر بیشتری ذخیره نمائید و نیازی نیست نگران سرعت لبریز شدن یاد بافر دوربین خویش باشید . کیک تولد کودک
نکات ضعف فرمت پوشه JPEG :
• از فشردهسازی اتلافی استعمال میکند , به این ترتیب تصاویر شما کمی جزئیات از دست میدهند .
• رنگها محدود می باشند , مخصوصا در فایلهای هشت بیتی JPEG که صرفا میتوانند حداکثر تا 16 میلیون رنگ را ثبت نمایند , آن تقارن زمانی هنگامی که دوربین شما چه بسا میتواند رنگهای بیشتری را ثبت نماید .
• دامنه دینامیک محدود داراست , براین اساس سطح پس از پردازش میتواند منجر افت تصویر , پیکسلی شدن تصویر و پیدایش پارازیت شود .
3 ) از چه فرمت فایلی می بایست استعمال کنید؟
برای اینکه راحتتر تصمیم بگیرید , فرمت JPEG را نظیر یک فیلم «پولاروید» فکر کنید که فیلم پایانی است و RAW نظیر یک فیلم 35 میلیمتری است که کماکان می بایست ظواهر شود .
بیشتر عکاسان حرفهای فرمت RAW را تعیین میکنند زیرا به آنها اذن میدهد تصاویری با شایسته ترین کیفیت بگیرند . یقینا , احتمالا به کار گیری از آن به راحتی JPEG نباشد البته میتواند سبب ظهور تصاویربهتری شود. جدا از این که RAW از عقیده جزئیات و شفافیت رنگ در سطح بالاتری پیمان دارد، شما در ضمن میتوانید بدون ویران کردن کیفیت تصویر تنظیمات نوردهی را تغییر دهید.
به عبارت دیگر، اگر میخواهید نما عکس خویش را به مقدار زیادی تغییر ندهید از فرمت JPEG استفاده کنید. انجام این پیشه در ضمن به شما فرمان خواهد عدل سریعتر عکسها را به اشتراک بگذارید و اگر فضای ذخیرهسازی اقلیت دارید، عکس ها اکثریت بگیرید.
بعضی از دوربینها همچنین گزینهای برای گرفتن عکس با هر دو فرمت (RAW+JPEG) دارند. شما معمولا میتوانید این گزینه را در منوی دوربین خویش ذیل تقسیم کیفیت تصویر پیدا کنید. باید پذیرفت که عکاسان به ندرت از گزینه RAW+JPEG کاربرد میکنند ولی برخی مواقع اوقات داشتن چیزی زاید خوب است.
در پسندیدن داشتن یک نسخه از عکس با فرمت JPEG و یک نسخه با فرمت RAW به معنای بهترین به کارگیری هر دو فرمت است.
فقط به یاد داشته باشید دوربین شما برای هر عکس دو فایل صحیح خواهد کرد در نتیجه فضای بیشتری را روی حافظه اشغال میکند و سرعت پر شدن بافر دوربین اغلب خواهد شد.
تقابل RAW با JPEG الزاما مسابقهای بین این دو فرمت نیست. به هر حال، همه چیز به این بستگی دارد که برای پروژه فعلی عکاسی شما کدام احد مناسبترین است، در عکاسی با کدام فرمت آسان هستید، چقدر فضای ذخیرهسازی در اختیار دارید، چقدر نرخ سرعت پر شدن بافر دوربین تحت تاثیر قرار میگیرد و چقدر میخواهید بعد از عکاسی تصاویر خود را پردازش کنید.
تقابل فرمت پوشه RAW و JPEG ممکن است یکیاز داغترین موضوعات در عکاسی دیجیتال باشد . البته آیا این مسئله از به عبارتی ابتدا قیمت دعوا کردن را دارد؟ آیا حقیقتا یکیاز آنها از دیگری خوب تر است؟ آیا چه بسا تفکر نیکی است که فقط از یک کدام از آنها استعمال کنید؟ عکاسی نوزاد
درین مقاله قصد داریم هر دو فرمت را بررسی کنیم , به طور شخصی آنها را تعریف کنیم و نقاط ضعف و قوت آنها را بگوییم تا به شما یاری دهد آنها را از یکدیگر تشخیص دهید و یک توشه برای مدام بهاین مشاجره خاتمه دهیم . برگزاری جشن تولد کودک
1 ) فرمت RAW چیست؟
RAW در واقع یک تیتر همگانی است که مشتمل بر صدها پسوند فولدر مختلف مثل NEF و NRW برای دوربینهای نیکون , CRW , CR2 و CR3 برای دوربینهای کنون و ARW , SRF و SR2 برای دوربینهای سونی میشود .
محبوبترین نرمافزارهای دستکاری عکس میتوانند این فایلها را بگشایند . گرچه , بعضا از شرکتها مدام الگوریتمهای فایلهای RAW خویش را تغییر و تحول میدهند , در سود این برنامهها می بایست برای مطمئن شدن از سازش با آنها دائما بهروزرسانی نمایند .
RAW از بینش فنی دادههایی را در بر میگیرد که از سمت دوربین پردازش نشدهاند . این فرمت پوشه کلیه جزئیات یک تصویر را با به کار گیری از فشردهسازی سوای اتلاف ( lossless compression یا این که سوای تغییرو تحول در محتوا ) ثبت میکند . با این وجود , کماکان قبلی از اینکه بتوانید آن را مشاهده کنید و به اشتراک بگذارید بایستی تبدیل شود .
در حین بازنویسی عکس روی کامپیوتر همگی اطلاعاتی که فایلهای RAW در اختیار داراهستند به شما آزادی متعددی میدهند . در حقیقت , یک فولدر RAW 12 بیتی می تواند 68 میلیارد رنگ را ثبت نماید . یعنی چه بسا بعد از بازنویسی بخش اعظم جزئیات تصویر را نگهداری خواهید کرد .
نکات قوت پوشه RAW :
• از فشردهسازی فارغ از اتلاف به کارگیری میکند , به این ترتیب تمامی داده ها بصری که دوربین ثبت میکند نگهداری میشوند و تصاویری روشن و کیفیت خوب با کیفیت ایجاد میشوند .
• دارنده دامنه دینامیک بالا است , براین اساس میتوانید فارغ از افت کیفیت تصاویر را در سطح بعد از پردازش دستکاری نمائید .
• دربردارنده دادههای متا است , بدین ترتیب میتوانید پیکربندی نوردهی که به کارگیری کردید را بررسی فرمایید .
• قابلیت و امکان تغییرو تحول آنها نیست , بدین ترتیب میتوانید از آن تحت عنوان مدرکی به کار گیری نمائید که در یک عکس هیچ تغییری داده نشده است .
نکات ضعف فرمت RAW :
• پردازش نشده است , بدین ترتیب برای بازدید این پوشه می بایست آن را به فرمت . JPEG ( به میزان کافی زمینه مسخره است ) یا این که . TIFF تبدیل نمائید .
• فضای بیشتری را اشغال میکند .
• سرعت لبریز شدن یاد بافر دوربین را دوچندان میکند , بدین ترتیب نمیتوانید سریعا پی درپی عکس بگیرید .
• فاقد قابلیت و امکان استانداردسازی است , براین اساس سازش فایلهای متعدد RAW فی مابین برنامههای دستکاری عکس شاید به یک نقص تبدیل شود .
2 ) فرمت پوشه JPEG چیست؟
JPEG مخفف عبارت «گروه مشترک کارشناسان گرافیک» است , مجموعه مسئول ساخت این فرمت پوشه پر اسم و رسم که دیدنی است بدانید معرفی آن در سال 1992 انجام شد . به یقین عمده اشخاص JPEG شناختهشدهترین فرمت فولدر برای تصاویر است که در تمامی جا از آن به کارگیری میشود از تصاویری که در اینترنت منتشر میکنیم گرفته تا تصاویری که با دوربینهای گوشی خویش میگیریم .
JPEG از فشردهسازی اتلافی ( lossy compression ) ( یا این که برگشتپذیر ) استعمال میکند تا به صورت موثری تصاویر گرفته شده به وسیله دوربینهای دیجیتال یا این که بقیه دستگاهها نظیر اسکنرها را ذخیره نماید و نمایش دهد . یعنی منجر از میان بردن کمی جزئیات در یک تصویر میشود تا تماشا و ذخیرهسازی آن را سادهتر نماید .
نرخ فشردهسازی را میتوان از روش دوربین یا این که یک نرمافزار دستکاری عکس تغییر تحول اعطا کرد . با گزینش فشردهسازی کم , بخش اعظم جزئیات در تصویر شما محافظت خواهد شد البته مقدار فولدر بزرگتر خواهد بود.
هاله نورانی اطراف خورشید را کمتر می بینید و عکس طبیعیتر می شود .
- 5 خطا فاحش که اثبات می کند در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید
دقیقاً مثل همین بازنویسی , دربارهی قسمت های بدون نور عکس نیز قابل بررسی است . به کار گیری بسیار از اسلایدر Shadows که تاریکیهای عکس را روشنتر مینماید , سبب می شود تا عکس حالتی HDR به خویش بگیرد و خصوصاً در عکسهایی که بافت آنها از سایهها تولید میگردد , این فعالیت منجر تخت شدن عکس میشود . برای مثال بافت یک صخره , برگهای یک درخت , بوتههای کنار جاده یا این که هر سوژه دیگری که ماهیت خویش را از سایهها میگیرد و معمولاً قابل نورپردازی نیست , با روشن کردن بسیار تصویر , غیر نرمال میشود . بدیهی است که مثلاً ما نمیتوانیم یک درخت یا این که صخره را نورپردازی کنیم و دیده بشر به دیدن سایهها درین بخشها بیشتر عادت دارااست تا دیدن جزئیات . به این ترتیب خوب تر است در چنین مواردی , اذن دهیم تا بخشها تیره بیشتر چشم شوند و باقی بمانند . عکاسی بارداری
مشکلی به اسم کنتراست بیشتراز حد
کنتراست به عبارتی چیزی است که قادر است عکس های چشم انداز را مضاعف زیباتر نماید . البته به کارگیری بسیار از کنتراست , دقیقاً نتیجه معکوس میدهد و مضاعف خطرناک است . اسلایدر کنتراست در ویرایشگر پوشه نپخته یا این که چه بسا فرمانهای Contrast در منوی Image فتوشاپ و لایه تهیه کننده Contrast در پنل لایهها , همه موجب ارتقا تیرگیها و روشنی ها میگردند . اصولاً به کار گیری از این مورد , می تواند کلیه جزئیاتی که در بخشهای تیره و روشن عکس بازگردانده شدهاست را از میان برنده شود . براین اساس , خوبتر است خیلی با احتیاط از آن استعمال فرمائید .
- 5 خطا فاحش که اثبات مینماید در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
در بازنویسی عکس های چشم انداز زمانی اندازه کنتراست را مضاعف می کنید , مدام , بیشتر از نقاط روشن , به نقاط تیره عکس اعتنا فرمایید . هر کجا که حس کردید جزئیات و بافت بخشهای تیره در اکنون جاهای جذاب شیراز
از در بین رفتن میباشند , همانجا می بایست ارتقا کنتراست را متوقف فرمائید . مگر اینکه واقعاً از روی عامل و برای هدفی یگانه , می خواهید جزئیات قسمت های تیره را از در بین ببرید .
ارتقاء بیشتراز حد Sharpening و Clarity عکس ممنوع !
این ممکن است معمولترین غلط در دستکاری عکس های چشم انداز باشد که بیش تر از حد دستکاری شدهاند و همینطور سادهتر از باقی اشکالات نیز میگردد آن را تشخیص بخشید . به ساخت لبههای روشن و معلوم در کنارههای بدوننور عکس Pixel - Peeping میگویند و هنگامی پیش می آید که عکس را بیشتراز حد شارپ کرده باشید یا این که از آیتم Clarity خیلی به کار گیری کرده باشید . این پیکسلهای نورانی از نزدیک مشابه به یک هاله باریک و روشن در کنارههای پرکنتراست عکس ظواهر میگردند . در حالتی که این واقعه افتاده است , خوب تر است اندازه آن را کم نمائید یا این که حداقل , با به کارگیری از اسلایدرهای Radius و Deatil تأثیر شارپسازی روی لبهها را کاهش دهید .
- 5 نادرست فاحش که اثبات میکند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
تیرگی بدور دوچندان از حد یا این که در مکان نا مناسب
ویگنتینگ یا این که تیرگی بدور , یکی گزینههایی است که می تواند تمرکز بر سوژه را در عکسهای چشم انداز ارتقا دهد . این مورد خصوصاً هنگامی که قضیه نامرتب و در نیز ریختهای در دورنما عکس داریم به ما یاری مینماید تا این شلوغیها را از دیده تماشاچی به دور کرده و نگاه را به جهت چیزی که میخواهیم جهت دهیم .
- 5 نادرست فاحش که اثبات می نماید در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید عکاسی
البته به کار گیری از تیرگی به دور , در زمینههای روشن , خصوصاً اسمان و همینطور زمینههایی که دارنده نوروفروغ یک دست میباشند ( مثل دریا ) قادر است به شدت به دیده بیاید . خیلی از عکاسان حرفهای ترجیح می دهند که به جای به کارگیری از ابزار تیرگی به دور که در پنل Effects لایتروم یا این که Lens Correction در ویرایشگر فولدر نپخته جایدارد کیک تولد کودک
از یک غربال دایرهای با پیکربندی روشنایی و رنگ دقیقتر استعمال نمایند . بنابراین , عوض اینکه یک ظلمت یا این که تیرگی را دورتادور قاب ساخت نمایند , از ابزار Radial Filter با تهیه و تنظیم ظلمت و تیرگی روی مکانهای تیره به کار گیری مینمایند تا نقاط روشن , چندان تغییر تحول نکنند . برای این فعالیت کافیست که غربال دایرهای را تعیین و محدوده تأثیر آن را به جای تأثیر روی inside روی outside قرار دهید . به کارگیری از این روش , علاوه بر اینکه دیگر شمارا ناچار نمی کند تا روی کلیه قاب تأثیر بگذارید , بلکه به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا راس تیرگی را از اواسط قاب به کنارهها هم جابجا فرمایید و روی سوژههایی که در یک سوم طلایی یا این که نقاط دیگر فریم قرار داراهستند نیز تمرکز ساخت نمائید .تم تولد کودک
ارتقا غلظت رنگ ها
شخصاً معتقدم پیچیدهترین نشانهای که زیادهروی در دستکاری عکس های چشم انداز احتمال دارد داشته باشند , غلظت بیشتراز حد و نامتعارف است . چون از یک سو , ارتقا غلظت رنگها موجب زیباتر شدن عکس می گردد و آن را جذابتر می نماید و از طرف دیگر , نشان می دهد که عکس بازنویسی شدهاست و همین زمینه میتواند اعتنا و نازکی عمل عکاسی مارا تحت سؤال چیره شود و همگی زیبایی عکس را به دستکاری آن دارای ربط نماید . عکاسی
- 5 غلط فاحش که اثبات می کند در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید
در واقع ممکن است روش خیلی دقیقی برای تشخیص این افراط وجود نداشته باشد . احتمالاً فقط روش ممکن این است که مشاهده کنید ارتقاء غلظت رنگها سبب ساز از دست رفتن جزئیات تصویر شدهاست یا این که خیر . شایسته ترین ترفند برای خودداری از این گونه های نیز این است که تا حد ممکن از اسلایدر Saturation در ویرایشگر پوشه ناپخته یا این که فتوشاپ و لایتروم بپرهیزید و همت فرمائید از روشهای مؤثر ارتقا غلظت رنگ به وسیله پنل Vibrance به کار گیری نمائید . این اسلایدر حداقل عملکرد مینماید غلظت رنگهایی که دارنده غلظت یا Saturation بالا هستند را بالاتر نبرد و احتمال بروز خطا را کم میکند.آتلیه نوزاد
ما معمولاً بیشتر از هر چیزی، قربانی افزایش غلظت رنگها میشویم و این یکی از نشانههایی است که همواره باعث میشود تا عکس های منظره ما، به نظر مصنوعی و غیر طبیعی برسند و تأثیر ویرایش روی آنها بیشتر از خود عکاسی به چشم میآید.
میدانید ایراد ادیت های اغراق آمیز و تصنعی از کجا سرچشمه می گیرد ؟ متاسفانه از چشمان خودمان ! شاید یاد آن نظیر دارای اسم و رسم میفتید که میگوید “ مار در آستین رشد داده ایم ”
حقیقت این است که زیرا پروسه دستکاری تصویر برای ادیتور به مرور و با سرعت کم انجام میگیرد , دیده و ذهن بدان عادت مینمایند و متوجه نمیشوند که عکس نخستین با این تصویر غرق در ادیت زمین تا افق فرق نموده است .
ما به شما یاد می دهیم چه زمان از خیر ادیت بگذرید و تصویر بی آهنگ ( خصوصا تصاویر چشم انداز ) را به اکنون خویش رها فرمایید .
خطا فاحش که اثبات می کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
کشف زیادروی در دستکاری تصاویر مناظر به مرور مشقت بار خیس از کشف دستکاری اغراق آمیز پرتره است . تراکم رنگی و پیچ و تاب جان دار در تصاویر چشم انداز عمل را یه خرده اختلال میکند
در واقع زیرا “ ارگانیک بودن ” در عکس های چشم انداز , آنقدرها مشخص و معلوم نیست و علاوه بر این , اکثر وقت ها وقت ها هرچقدر در دستکاری عکس های چشم انداز , جلوتر میرویم , ظاهری جذابتر پیدا مینماید . ممکن است اصلاً به همین بهانه نیز است که تکنیکهای HDR و ماسکهای نور , بیشتر از اینکه برای عکسهای پرتره کاربرد داشته باشند , برای عکسهای چشم انداز به کارگیری میگردند . دراین مقاله آموزشی می خواهیم به سراغ این قضیه برویم و نشانههای زیادهروی در ادیت عکسهای چشم انداز را بررسی کنیم تا ببینیم چقدر میتوانیم عکسهای چشم انداز را دستکاری کنیم تا غیرطبیعی به لحاظ نرسند .آتلیه عکاسی
حواستان به هاله نورانی اطراف خورشید باشد
یک کدام از اشکالاتی که در بازنویسی عکس های چشم انداز پیش میاید , وقتی است که رو به خورشید عکاسی می کنید . وجود مرجع روشنایی شدید خورشید در عکسهای چشم انداز , بازیابی بخش ها Highlight شدهعکاسی یا این که نورهای شدید را دوچندان اختلال مینماید . طبیعتاً چیزی که در اینجا به شما یاری مینماید تا
دامنه پویا یا این که Dynamic Range عکستان را فراتر ببرید و قسمت های بیشتری را بازیابی فرمائید , به کارگیری از فولدر ناپخته یا این که RAW است . ولی چه بسا وقتی که از پوشه ناپخته به کار گیری می کنید , گشوده نیز خیلی وقتها نمی توان مناطقی که نور و روشنایی شدید دارا هستند را بازیابی کرد . ( برای شناخت بیشتر با پوشه های ناپخته اینجا را کلیک نمائید )
- 5 نادرست فاحش که اثبات می کند در بازنویسی تصاویر زیادروی نموده اید
یکیاز تکنیکهایی که درین مواقع به فعالیت میاید این است که پروفایل پردازش عکس را از Adobe Standard به Adobe Landscape تغییر و تحول دهید . پروفایل Adobe Landscape , نسبت به نوع استاندارد پروفایل Flatter یا این که تختتری است و محدوده بیشتری برای بازیابی نورهای شدید و سایههای تند به شما می دهد . چنانچه دکمه نمایش Highlightها را در هیستوگرام ویرایشگر پوشه ناپخته ادوبی یا این که ویرایشگر لایتروم روشن نمایید , می بینید که زمانی از پروفایلهای دیگر ادوبی استعمال میکنید , محدودههای اخطار برای نقاط روشن خیلی بزرگتر میباشند . ( برای کسب داده ها بیشتر دربارهی فعالیت با لایت روم , اینجا را کلیک فرمائید )
ازآنجاکه این نقاط نشانگر محدودههای نورانی از دست رفته و غیر قابل بازیابی میباشند , بازیابی آنان ممکن نیست و طبیعتاً هر چقدر نیز اندازه نوروفروغ تصویر را کمتر نمایید , این نقاط بازگردانده نمی شوند . به همین منظور نیز در صورتیکه در عکسهایتان , یک هاله نورانی غیر نرمال , دورتادور خورشید می بینید , بدین مضمون است که محدوده نورانی را متعددی بدون نور کردهاید و درواقع در دستکاری عکس زیادهروی کردهاید .
- 5 غلط فاحش که اثبات می نماید در دستکاری تصاویر زیادروی نموده اید
البته هنگامی پروفایل را به Adobe Landscape تغییر و تحول میدهید , میبینید که فورا این محدوده اخطارها کوچکتر می شوند و دستکاری آنان سادهتر میگردد . بدین ترتیب میتوانید از این تکنیک برای دستیابی به Dynamic Range بزرگتر به کار گیری فرمائید . در اینحالت , چه بسا در حالتیکه به به عبارتی میزان پیشین نیز تصویر را بدوننور نمایید
از وقتی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانهای متکی بر عکس آغاز شد , پرسشهای مختلفی در مورد ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعداز آنکه عکاسانی دارای اسم و رسم و حرفهای هم با کارکردهایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این راه , پرسشهایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناختهشده که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در زمینهی اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . بهدنبال , ابتدا پرسشهایی را بازدید می کنید که به طور مشترک برای این عکاسان پیامبر شده و بعد از آن , پاسخهای عکاسان را دراین بخش و بخشهای پیشین , سوای ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش نخستین و دوم و سوم ) قابل ذکر است پرسشها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان نبی شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازهی هنگامی فوق است .عکاسی
۱ . دیدن این که اینستاگرام چطور مصرف تصویر مارا به کلی دگرگون کرده , شگفت انگیز است . چه بسا میتوان این سؤال را مطرح کرد که آیا به درجهی اشباع چهره یی رسیدهایم یا این که نه؟ اینجانب که اینطور تامل نمی کنم . اینستاگرام صرفا یک کدام از چند رسانهی به اشتراکگذاری عکس است . این رسانهها صفا و آسانی خویش را از دست دادهاند و امروزه مملواز تبلیغات شدهاند . براین اساس فکرمیکنم که آن روزهای طلایی اینستاگرام رو به پایان است , البته احتمالا این مورد در آتی تغییرو تحول نماید .
۲ . این رسانه فاصلهی در بین عکاس آماتور و حرفهای را از در بین برده است . امروزه تمامی عکاس میباشند و از عکاسی به کار گیری مینمایند , پس حقیقتا اینکه خودتان را عکاس بنامید اهمیتی ندارد . آنچه دیدنی اعتنا است , چگونگی استعمال شما از عکاسی است ; داستانی که تعریف می کنید , اندیشههایی که مبنی بر آن ها از عکاسی استعمال می کنید یا این که مفاهیم بنیادین آثارتان . ولی با اینحال آیا اینها می باشند که عکاسی معاصر را تشکیل میدهند؟
۳ . درباره ی اینستاگرام خیلی سختگیر نیستم ; یعنی چیزهایی که پست میکنم , تمامی چیز اعم از خبررسانی , تصاویر دیرین و تصاویری که پیدا می کنم را دربرگیرنده میگردد . تا حد متعددی اینستاگرام برای اینجانب یک رسانهیِ دیگر است . احتمال دارد در شرایطیکه بیشتر بر کار در صفحهی اینستاگرامم متمرکز بودم , دنبالکنندگان بیشتری نیز داشتم و آن موقع از اینستاگرام گوناگون به کار گیری می کردم .
۴ . آیا آوازه لزوماً باعث تاثیرگذاری میشود؟ خیر واقعاً . کانالها و شیوه های متفاوتی برای یک تصویر موجود هست تا زنده بماند , به اشتراک نهاده شود و مجدد ایجاد شود ; بدین ترتیب اعتقاد و باور اینکه تصاویر صرفا در یک رسانه لایکهای متعددی اخذ می نمایند , در واقع یک نگرش کوتهنظرانه در مورد رابطه چهره یی است . البته مطمئن هستم برای افرادی که فقط از اینستاگرام تحت عنوان رسانه به کارگیری می نمایند , میتواند از لحاظ اقتصادی , مدلی استوار باشد . برای خودش اقتصاد کلانی است…
ریچارد سندلر
اکانت کاربری : ohstop۱۹۴۶
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۱۰/۴ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . می پندارم که اینستاگرام به دلیل آسانی , یک رسانهی خوب برای به اشتراک گذاشتن عکس است . انتقادی نیز که به اینستاگرام دارم این است که کاش این قابلیت را داشت که بتوان با چرخاندن موبایل به طور افقی , تصویر را نیز به طور تمام ورقه و افقی روئت کرد .
برای اینجانب این یک نقطه ضعف بزرگ به حساب می آید . آری , میتوان با به کارگیری از دو انگشت تصویر را بزرگ کرد , ولی دراینحالت تناسب بعدها تصویر دارای اهمیت از در میان می رود .
۲ . نقشی که اینستاگرام در عکاسی معاصر ایفا مینماید این است که مردمان را از وجود خیلی از عکاسان خوب و همچنین عکاسان نالایق با خبر نماید .
۳ . اینجانب اکنون عکسهایم را به اشتراک میگذارم , برای این قصد که تنها آن ها را نشان بدهم و آنگاه آنهارا برای یک کتاب دوم بازنویسی کنم .
۴ . کاملاً با این پدیده موافقم , زیرا پیش از اینستاگرام عکسها تنها در جعبهها و هارد درایوها بودند ; امروزه آنان خارج آورده شدهاند و اشخاص بیشتری می توانند با آنها رابطه برقرار نمایند .آتلیه بارداری
الکس مکلین
اکانت کاربری : Landslides
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۴/۷ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۴۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . فکرمی کنم اینستاگرام وسیلهای خوب برای به اشتراکگذاری داده ها چهرهای است . اینجانب گاهی از آن به کار گیری می کنم , البته بعضا مواقع نیز آنقدر سرم به هم ریخته است که نمیتوانم در اینستاگرام چیزی را به اشتراک بگذارم . اخیراً در حالا برنامهریزی برای رسانههای اجتماعی هستم تا بتوانم بیشتر در آنها عمل کنم .
۲ . به نظرم نقشی که اینستاگرام در عکاسی معاصر ایفا مینماید از راهِ به اشتراک گذاریِ اطلاعاتِ تصویریِ فراوانی است که لغت ها قوی به ابلاغ آن ها نیست . این راهی برای رابطه برقرار کردن , به اشتراک گذاشتن و دیدن اثراتی است که دیگر هنرمندان معاصر روی آن ها عمل می کنند .
۳ . عموماً عکسها را برای هدف های اجتماعی , سیاسی و فعالیتهای محیط زیستی در اینستاگرام به اشتراک می گذارم . دوست دارم که عکسهایم را برای این مساله به اشتراک بگذارم , زیرا عکسهایم یک نقطه روئت کرد اختصاصی هوایی داراهستند که مردمان در غیر این صورت آنان را نمیبینند . همچنین علاقهمندم اینستاگرام را تحت عنوان برنامهای , برای اشتراکگذاریِ سادهیِ هنر ابلاغ چهرهای , به عمل گیرم.سالن تولد کودک
۴. به نظرم عالی است! خیلی دوست دارم که دیدگاههای دیگر عکاسان را ببینم و اینکه ببینم چگونه خود را به صورت تصویری، از نقطه نظری که ممکن است متفاوت با من باشد، ابراز میکنند.
۴ . اینستاگرام رسانهای تازه برای عکاسان است تا با آن , آثارشان را بپرورانند و ایدههایشان را به طور آنلاین بیازمایند . این روزها فشار بیشتری برای داشتن یک پروفایل دیجیتال موجود هست , پروفایلی که رسیدگی به آن قادر است دشوار باشد , به خصوص هنگامی که اشخاص شاغل در استودیو میباشند یا این که صرفاً کارایی مینمایند که فارغ از حواس پرتیِ بررسی کردن رسانه های آنلاین , معاش نمایند . ولی این رسانه میتواند ابزار فراوان خیر نیز باشد ; اینجانب از عکاسانی که آثارشان را از روش اینستاگرام توسعه و گسترش و رشد می دهند ( هنگامی که قادر است خط مش جدیدی برای تعامل تولید کند ) حمایت می کنم . این رسانه نمیتواند جایگزین سخن رو در رو با استادان یا این که دیگر هنرمندان باشد , البته می تواند باعث ارتقاء ارتباطاتی شود که به فرد در پیداکردن مشاهده کرد شخصیاش یاری میکند و بعداً برقراری ارتباطات انسانی در دنیای حقیقی را نیز آسانتر میکند. آتلیه بارداری
فکر میکنم اینستاگرام میتواند محل قابل قبولی برای خودبیانگری و توسعه و گسترش شبکهی ارتباطی اشخاص باشد تا بتوانند بقیه افراد را در دیالوگ و گفتگویی گستردهتر که عکاسی صرفا قسمتی از آن است , مشغول نمایند یا این که به معضل بکشند . زمانی اقتدار ابلاغ هنری یا این که نگرش هر فرد به طور خلاقانهای به وسیله این رسانهی منحصر به فرد صورت گرفته یا این که سامان می یابد , طوری که برانگیزانندهی گفتوگو است و به همین خاطر آوازه یا این که بدنامی به همراه می آورد , خوب و بینظیر است .سالن تولد کودک
راجر بلن
اکانت کاربری : rogerballen
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۱۰۲ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۵۰۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . اینستاگرام از دیدگاهی عملی , رسانهای خوب برای به اشتراک گذاشتن تصاویر است . خیلی راحت میتوان تصاویر را دراین رسانه بار گذاری کرد و مخاطب بالقوهای که برای دیدن تصاویر موجود هست , انبوه است .
۲ . اینستاگرام مثل فیسبوک سوای اعتنا به کیفیت مایحتاج تصاویر , به مردمان اذن می دهد که تصاویرشان را به اشترک گذارند . خطر این فرایند این است که قیمت حقیقی وواقعی هر تصویر بر طبق میزان «لایک»هایش قضاوت میگردد . به نظرم این روش ارزشگذاری عکسها , در غایت اثر زیاد منفی بر بضاعت و توان اشخاص برای قضاوت راجعبه قیمت واقعی یک عکس خواهد گذاشت .
از اقبال بیشتری هم برای دارای شهرت شدن برخوردارند .
سامان مویسس
اکانت کاربری : moisessaman
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۲۲ . ۶ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۹۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . تاءمل کنم خوب تر است با بیان کردن این کلام استارت کنم که اینجانب به هیچ وجه راجع به رسانههای اجتماعی حرفه ای نیستم ; از فیسبوک به کارگیری نمی کنم و از روی بیمیلی , سال پیش یک استفاده کننده اینستاگرام شدم . تفکر کنم منصفانه باشد که در میان خویش رسانه و اینکه چطور بوسیله کاربرانش به کارگیری میگردد , تمایز قائل شد . اینستاگرام به خودیِ خویش ابزاری خوب برای رابطه با مخاطب به نظر میرسد ; چه این اشخاص دوستان خوب و یا این که اشخاص خانوادهتان باشند یا این که این که کسانی ناشناخته باشند که به اثر ها شما علاقهمند میباشند . البته تردید اینجانب بیشتر درمورد جنبهی زشت این رسانه است ; مثل خصوصیت اعتیادآور آن و قصد به زیادهروی در به اشتراک گذاشتن و بد جلوه دادن و تحریف حقیقت .
۲ . به نظرم مهم خیس از تمامی چیز , اینستاگرام ابزاری برای رابطه فوری با مخاطبتان است . میپندارم به خاطر این حقیقت که یوزرها اینستاگرام بیشتر از روش عکاسی با نیز رابطه برقرار میکنند و اینکه میلیونها نفر را به عکاسانی تبدیل مینماید که در غیر این صورت با عکاسی ارتباطی نداشتند , اینستاگرام سواد بصری مارا به طور جمعی ارتقاء داده است ; البته بر پایه ی تجربهی فردی , اینستاگرام هیچ ارتباطی با مراحل خلاقانهی عمل اینجانب ندارد . عکاسی بارداری
۳ . نحوهی رابطه اینجانب با اینستاگرام مدام یکسان نیست . بعضا اوقات اثرها منتشر شدهام در مجلهها را به اشتراک می گذارم , بقیهی مواقع ویدئوهایی را به اشتراک می گذارم که در وقتی که سرگرم به کارهستم یا این که در حین معاش روزمرهام , آن ها را ضبط کردهام و گاهی از آن برای اطلاعرسانی درخصوص داستانها یا این که رویدادهای مشخصی که با آثارم در رابطه میباشند , به کارگیری می کنم .بادکنک آرایی
۴ . میپندارم این پدیده , بازتابی از جامعهی فعلیِ دیوانه و شیفتهیِ رسانههای جمعی است که ما نیز در آن زندگی میکنیم. وانمود نمیکنم که از میلیونها نفری که باعث ایجاد پدیدهی «سلبریتی اینستاگرام» شدند، باهوشتر هستم، اما فکر میکنم که این شهرت، مسئولیتهایی نیز در قبال مخاطب به دنبال میآورد.
از هنگامی که کار اینستاگرام تحت عنوان رسانهای متکی بر عکس آغاز شد , پرسشهای مختلفی درخصوص ماهیت عکاسی در اینستاگرام و تأثیرگذاری این روش ارتباطی بر کلیت عکاسی مطرح شد . علی الخصوص بعد از آنکه عکاسانی دارای شهرت و حرفهای هم با کارکردهایی متعدد در آن آغاز به عمل کردند . در این سمت , پرسشهایی را برای تنی چند از عکاسان مشهور و شناختهشده که در اینستاگرام هم اکانت کاربری دارا هستند , ارسال کردیم تا بینش این عکاسان را در خصوص اینستاگرام و تاثیرات آن بر عکاسی جویا شویم . درپی , ابتدا پرسشهایی را تماشا میکنید که به طور مشترک برای این عکاسان نبی شده و بعداز آن , پاسخهای عکاسان را دراین بخش و بخشهای آینده , فارغ از ترتیب خاصی در درج اسامی , میتوانید بخوانید . ( بخش اولیه و دوم ) قابل ذکر است پرسشها آخرها خردادماه ۱۳۹۷ برای عکاسان پیامبر شده و تصاویر و داده ها حاضر مرتبط با بازهی هنگامی فوق است .
پرسشها :
۱ . احتمال دارد حیث شمارا در باب اینستاگرام تحت عنوان رسانهای برای به اشتراکگذاری عکس بدانیم؟
۲ . از بینش شما اینستاگرام در عکاسی معاصر چه نقشی ایفا میکند؟
۳ . شما برای چه مقاصدی در اینستاگرام , عکس به اشتراک میگذارید؟
۴ . راجع به اشخاصی که آوازه و همچنین رویکرد خویش در عکاسی را از روش به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینستاگرام پیدا می کنند چه نظری دارید؟آتلیه عکاسی
جیمز کیسبیِر
اکانت کاربری : jamescasebere
تعداد دنبالکننده در اینستاگرام : ۷ هزار نفر
میانگین حدودی تعداد لایک در هر پست : ۳۰۰ لایک
پاسخها :
۱ . به نظرم اینستاگرام خط مش دوچندان نیکی برای به اشتراک گذاشتن عکسهای استودیویی غیرقانونی از مدلهایی است که در اکنون کار کردن بر روی آنها هستم و باعث می شود مخاطب در زمینهی روند کاریام اطلاع کسب نماید . اینجانب تصاویری از هنر و معماری را به اشتراک میگذارم که آنهارا دوست دارم یا این که این که از آنها در کارم تأثیر پذیرفته باشم . همینطور علاقهمندم بدانم که بقیهی هنرمندان و اشخاصی که در هنر یا این که دیگر رشتههای دارای ربط سرگرم کارند , بر روی چه چیزهایی عمل مینمایند , در عکس العمل به چه چیزهای عمل میکنند و به چه موضوعاتی میاندیشند .سالن تولد
۲ . اینستاگرام راهی است که اینجانب از آن برای به اشتراک گذاشتن آثارم سود میبرم , ولی عکسی که در اینستاگرام قرار می دهم , کم کم تصویر نهاییای است که آن را یکی آثارم بدانم . این رسانه میتواند تحت عنوان رسانهای خوب برای آزمودن ایدهها برای عکسها , یافت کردن الهامهایی برای تصاویر و… به عمل رود .
۳ . اینستاگرام مهم ترین رسانهی اجتماعیِ اینجانب برای رابطه برقرار کردن با کسانی است که آثارم را دنبال مینمایند . این رسانه فراوان متمرکز بر رابطه چهره ای است و از این حیث برای اشتراکگذاری تصاویر و رابطه برقرار کردن با کسانی که می خواهند اثرها در اکنون ایجاد و معاش روزمرهی هنرمندان را ببینند , مضاعف مطلوب است . همچنین این رسانه , راهی خوب برای رابطه برقرار کردن با هنرگردانان , مدیریت موزهها , هنرمندان و دوستانی است که دیدگاههای تصویریِشان را از روش اینستاگرام به اشتراک میگذارند .